niedziela, 23 marca 2014

Chciałabym, aby od czasu do czasu poza tematyką kosmetyczną na blogu zagościło coś więcej :) Na razie tym czymś extra chciałabym, aby były przepisy / propozycje kulinarne. Założenie jest takie, aby nie były to bardzo trudne, wymyślne potrawy bo wybitną kucharką nie jestem i Magdą Gessler II nie będę poza tym od tego są inne blogi. Będą to raczej propozycje miłego spędzenia wieczoru z dobrymi przekąskami w roli głównej.


Co myślicie o takim pomyśle urozmaicenia bloga ? :)

Dzisiaj obiadu nie będzie... w ogóle to rzadko obiady jemy w domu. Ja jem w pracy, mój ukochany również. Po całym dniu pracy nie chce mi się gotować, a jak już nawet to robię to po kolejnej godzinie przy garach odechciewa mi się jeść.

Będą przekąski, postanowione ! Przekąski od jakiegoś czasu goszczą u nas często, kolacja to najczęściej lekka sałatka max 3-4 warzywa na sałacie lodowej ale o tym jeszcze będzie później :)

Przy okazji wymyślania tego co zjemy dziś wieczorem przypomniałam sobie o tym co często u nas gościło a jakoś ostatnio zostało zapomniane - WARZYWNE PRZEKĄSKI

Fantastyczna alternatywa dla chipsów, paluszków i innych ... doskonały dodatek na spotkanie ze znajomymi, ciekawy dodatek do śniadania czy jako przystawka do obiadu.

Jest tylko jeden mały problem.. bo do warzyw dodajemy najczęściej oczywiście sosy, które już niestety takie super fit nie są. Ale zawsze to lepsze niż paczka chrupek.

To co wybierzemy zależy tylko od nas i naszej fantazji, a do wyboru mamy wiele:

Marchewka: najlepiej pokrojona w większe słupki lub baby carrots



www.eatjax.com
Seler naciowy

Pomidorki koktajlowe


http://www.tvr24.pl

Brokuły i kalafior. Szczerze mówiąc ja średnio lubię w takiej wersji. Zdecydowanie wolę gotowany z bułeczką i masełkiem. Najbardziej uroczo do "deski warzyw" wyglądają mini kalafiorki. Nie wiem czy są dostępne w Polsce, ja jeszcze nie widziałam. W stanach zdarzało mi się takie spożywać, nie polecam jednak wielkim przeciwnikom GMO z wiadomych względów ;)


Cebulka czerwona lub cukrowa


Pokrojony w słupki ogórek



Można dodać też oczywiście grillowane warzywa cukinia, bakłażan, papryka 

U mnie dzisiaj talerz warzywnych przekąsek jest dość skromny z jednego prostego względu - stanowi tylko część do reszty przekąsek, ale o tym innym razem :) Dobrym pomysłem jest łączenie różnych rozwiązań deska warzyw / serów / wędlin - wtedy każdy znajdzie coś dla siebie.



Poniżej przykład bardzo ciekawych kompozycji.

 

PS. Dużo tekstu, nie lubię tak ... ale temat tego wymagał :)

Już niebawem zapraszam na pomyły dipów idealne do przekąsek. Przy okazji następnego posta dodam też zdjęcia mojej kompozycji bo jest ona częścią większej całości :) więc dzisiaj moich zdjęć nie będzie.

0 komentarze:

Prześlij komentarz